web
You’re offline. This is a read only version of the page.
close
Skip to main content

Announcements

News and Announcements icon
Community site session details

Community site session details

Session Id :
Power Platform Community / Forums / Power Automate / envoyer un mail a part...
Power Automate
Answered

envoyer un mail a partir d'une adresse email différente de la mienne dans power automate

(2) ShareShare
ReportReport
Posted on by 25
bonjour à tous!
svp j'aimerais avoir de l'aide pour résoudre un problème.
alors j'ai crée un flux pour envoyer automatiquement les mails aux employés a la date d'echéance et tout marche bien.
j'aimerais utiliser une autre adresse mail pour envoyer les mails dans power automate et qui serait differente de mon adresse mail initiale. 
si je le mets dans le champ De( envoyer en tant que ), le flux ne passe pas. qu'est-ce qu'il faut faire pour me permettre d'utiliser cet Email pour l'envoie des mails?
merci !
Capture d'écran 2026-06-17 080402.png
I have the same question (0)
  • Verified answer
    Haque Profile Picture
    3,437 on at

To send emails from a different email address in Power Automate, you need to ensure you have the proper permissions and setup. Here’s what you need to do:

"Send As" or "Send on Behalf" Permissions:  
    You must have "Send As" or "Send on Behalf" permissions granted for the email address you want to send from. This is configured by your Microsoft 365 or Exchange administrator in Exchange Online. Without these permissions, the flow cannot send emails appearing from that address.

French (google transalted)

Pour envoyer des e-mails depuis une autre adresse e-mail dans Power Automate, vous devez vous assurer de disposer des autorisations et de la configuration appropriées. Voici la procédure à suivre :

Autorisations « Envoyer en tant que » ou « Envoyer de la part de » :
    Vous devez disposer des autorisations « Envoyer en tant que » ou « Envoyer de la part de » pour l’adresse e-mail à partir de laquelle vous souhaitez envoyer des e-mails. Ces autorisations sont configurées par votre administrateur Microsoft 365 ou Exchange dans Exchange Online. Sans ces autorisations, le flux ne pourra pas envoyer d’e-mails provenant de cette adresse.

• YA-10051212-0 Profile Picture
    25 on at
    mais je l'ai dit a l'equipe à IT, ils m'ont dit que je n'ai pas besoin des droits avant de l'envoyer . pourtant cela ne marche pas.
  • Verified answer
    Haque Profile Picture
    3,437 on at

Pourriez-vous leur demander de vérifier que l'adresse électronique à partir de laquelle vous souhaitez envoyer le message dispose des autorisations « Envoyer en tant que » ou « Envoyer au nom de » ?

Voici une autre solution : utiliser les actions de boîte aux lettres partagée.
    Si l’adresse e-mail est celle d’une boîte aux lettres partagée, utilisez l’action « Envoyer un e-mail depuis une boîte aux lettres partagée (V2) » dans Power Automate. Vous devez disposer des autorisations d’envoi sur cette boîte aux lettres partagée.

[ Use Shared Mailbox Actions:
    If the email address is a shared mailbox, use the "Send an email from a shared mailbox (V2)" action in Power Automate. You need to have send permissions on that shared mailbox.]

I am sure some clues I tried to give. If these clues help to resolve the issue brought you by here, please don't forget to check the box Does this answer your question? At the same time, I am pretty sure you have liked the response!

Under review

Thank you for your reply! To ensure a great experience for everyone, your content is awaiting approval by our Community Managers. Please check back later.

Helpful resources

Quick Links

Season of Sharing Community Challenge Launch!

Jump in, show your community spirit, and win prizes!

Kudos to our 2025 Community Spotlight Honorees

Expanding mentorship, skilling, and AI innovation

Congratulations to the May Top 10 Community Leaders!

These are the community rock stars!

Leaderboard > Power Automate

Valantis Profile Picture

Valantis 427

Vish WR Profile Picture

Vish WR 316

David_MA Profile Picture

David_MA 260 Super User 2026 Season 1

Last 30 days Overall leaderboard