web
You’re offline. This is a read only version of the page.
close
Skip to main content

Announcements

News and Announcements icon
Community site session details

Community site session details

Session Id :
Power Platform Community / Forums / Power Automate / Erreur "(x unsuccessfu...
Power Automate
Unanswered

Erreur "(x unsuccessful)" sur bouton Power Automate dans rapport Power BI partagé

(0) ShareShare
ReportReport
Posted on by

Bonjour,

J'ai développé un rapport dans Power BI Desktop, que j'ai publié dans un workspace Power BI Service. Dans ce rapport, j'ai intégré un bouton Power Automate (via l'onglet Insertion > Flux Power Automate) qui déclenche un flux pour actualiser le dataset. Tout fonctionne parfaitement de mon côté avec une licence Power BI Pro.

J'ai partagé le rapport avec des collègues via Power BI Service (elles ont des droits Viewer sur le workspace), et elles ont bien accès au rapport complet : elles peuvent le visualiser sans problème. Cependant, quand elles cliquent sur le bouton Power Automate, elles obtiennent l'erreur "(x unsuccessful)".

Mes collègues ont récemment reçu une licence Power BI Free pour accéder au rapport. Voici mes questions :

• Est-ce lié au fait que je n'ai pas partagé explicitement le flux Power Automate avec elles ? (Par exemple, en mode "Run only users" via les détails du visuel dans Power BI Service ?)

• Ou est-ce dû à leur licence Power BI Free, qui ne supporterait pas l'exécution de flux embedded comme celui-ci (action "Refresh a dataset" du connecteur Power BI, qui est standard) ?

• Faut-il une licence Power Automate spécifique (Per User ou Premium) pour qu'elles puissent cliquer et exécuter le flux, même si le connecteur est standard ?

• Si le workspace est en mode Premium, cela impacte-t-il ?

• Comment résoudre cela sans obligatoirement upgrader leurs licences vers Pro ?

•  

J'ai vérifié les logs dans Power Automate, et il semble y avoir un problème de permissions ou de contexte d'exécution. Aucune action premium n'est utilisée dans le flux.

Merci pour votre aide ! 

Cordialement,

I have the same question (0)
  • lbendlin Profile Picture
    8,551 Super User 2026 Season 1 on at
    • Is it because I didn't explicitly share the Power Automate flow with them? (For example, in "Run only users" mode via visual details in Power BI Service?)
    • => yes, they need to be able to run that flow , so it needs to be shared with them

• Or is it due to their Power BI Free license, which would not support running embedded flows like this one ("Refresh a dataset" action of the Power BI connector, which is standard)?
    • => no license required as long as the flow is not calling any premium connectors, and is not interacting with PowerApps that may require premium connectors

• Do I need a specific Power Automate license (Per User or Premium) for them to click and run the flow, even if the connector is standard?
    • => see above

• If the workspace is in Premium mode, does this have an impact?
    • => A Fabric workspace (Premium is no longer supported) will allow you to share content via apps, without the need to add users as viewers to the workspace, or give them direct access to the report.  Sharing via app is the recommended approach for Fabric workspaces.

• How do you solve this without necessarily upgrading their licenses to Pro? => see above

Under review

Thank you for your reply! To ensure a great experience for everyone, your content is awaiting approval by our Community Managers. Please check back later.

Helpful resources

Quick Links

Introducing the 2026 Season 1 community Super Users

Congratulations to our 2026 Super Users!

Kudos to our 2025 Community Spotlight Honorees

Congratulations to our 2025 community superstars!

Leaderboard > Power Automate

David_MA Profile Picture

David_MA 112 Super User 2026 Season 1

Haque Profile Picture

Haque 52

Ellis Karim Profile Picture

Ellis Karim 51 Super User 2026 Season 1

Last 30 days Overall leaderboard