Hello,
When connecting the first time to Flow, I've been asked to choose a country, I chose Belgium.
Then, the interface automatically switched in french.
When I try to save my flow, an error occurs and the cause seems related to the fact that the interface (more specifically, a step name) is in french.
The error says : Le nom de déclencheur de workflow fourni « Lorsqu'un_enregistrement_est_créé » contient ces caractères non valides « ' ». Le nom peut être uniquement une lettre, un chiffre ou l'un des symboles suivants : « "-", "_", ".", "(", ")" ».
I've tried to change the language of the web interface, but this does not possible possible.
I've found this post : https://powerusers.microsoft.com/t5/Flow-Forum/Error-with-french-translation-in-Flow/m-p/8838#M2145
But in my case, I use a step "Dynamics 365 - Lorsqu'un enregistrement est créé" and I cannot rename it.
Chers membres de la communauté !
Ce message a pour but de vous informer de la correction d’un bogue critique qui a concerné bon nombre de nos utilisateurs français. Avant, les utilisateurs dont la langue de navigateur était le français ne pouvaient pas enregistrer de nombreux workflows, car des apostrophes et d’autres caractères spéciaux étaient utilisés dans des noms d’actions et de déclencheurs incorporés. Nous avons déployé un correctif qui a résolu le problème. Les utilisateurs ne sont plus obligés de sélectionner l’anglais dans les paramètres de leur navigateur ou de renommer leurs cartes comme solution de contournement. Si vous avez rencontré le problème en question, nous vous remercions de bien vouloir réessayer et de nous faire savoir si le fonctionnement est revenu à la normale.
Merci à tous ceux qui ont signalé ce bogue ! Continuez ainsi, car vos commentaires et ceux de la communauté sont inestimables et suggèrent à notre équipe des axes d’amélioration.
Si vous avez des questions, posez-les ci-dessous !
- L’équipe Flow
Hello Community!
Today we want to let you know about a critical bug fix that was affecting many of our French users that we have now patched. Previously, users who had French as the language set in their browser were unable to save many workflows because apostrophes and other special characters were being used in embedded trigger and action names. We have now deployed a fix to correct this issue so the user will no longer have to select English in their browser settings or rename their cards after they’re completed as a work-around. We would love for those users who experienced issues to please try again and let us know what the new experience is like.
To everyone who reported this bug, thank you! Please continue to do so, as it is priceless to our team to learn areas of improvement from you, the community.
If you have any questions please ask below!
- The Flow Team
Hello,
Thanks for the reply, the trick is working ... but it would be easier to have an option to the change our language in the settings.
Luc
Hi LVA,
Please first try to change your language to English following the link below and then try to use the same flow to see if the issue remains:
http://blog.repsaj.nl/index.php/2016/10/o365-changing-the-language-of-microsoft-flow/
If the issue disappears after changing the language, we could consider this as a bug related to French language.
Regards,
Mona
Michael E. Gernaey
497
Super User 2025 Season 2
David_MA
436
Super User 2025 Season 2
Riyaz_riz11
244
Super User 2025 Season 2