Skip to main content

Notifications

Community site session details

Community site session details

Session Id :
Power Automate - Building Flows
Unanswered

Text recognition from body mail

(0) ShareShare
ReportReport
Posted on by

Hello, I have a question for you: how to best build a flow that receives an email, the content of the email looks like this, and then assigns values to the appropriate columns in SP. The question in this table will always be the same.

fieldname

value

Ich willige darin ein, dass die Group Company, bei der ich beschäftigt war, meine personenbezogenen Daten aus meiner Beantwortung des Exit-Fragebogens zu Auswertungszwecken von Ausscheidungsgründen und zur Entwicklung entsprechender Gegenmaßnahmen verarbeiten darf. Ich kann meine Einwilligung in die Verarbeitung jederzeit mit Wirkung für die Zukunft widerrufen. Bitte achten Sie darauf, dass Sie in den Freitextfeldern keine personenbezogene Daten nennen und insbesondere auch nicht Ihre Namen oder den Namen Ihrer Führungskräfte oder Kollegen/Kolleginnen eintragen.*

Accepted

1.1 Bitte geben Sie Ihr Geschlecht an:

männlich

1.2 Bitte geben Sie Ihr Alter (in Jahren) an:

40-55

1.3 In welchem Bereich unseres Unternehmens/als was waren Sie tätig?

Kaufmännische:r/technische:r Mitarbeitende:r

1.4 Wie lange waren Sie in unserem Unternehmen tätig?

mehr als 10 Jahre

Palucci12_0-1713876925433.png

I tried start with above, but I dont know what is a best solution, i can use premium connectors . 

Under review

Thank you for your reply! To ensure a great experience for everyone, your content is awaiting approval by our Community Managers. Please check back later.

Helpful resources

Quick Links

Michael Gernaey – Community Spotlight

We are honored to recognize Michael Gernaey as our June 2025 Community…

Congratulations to the May Top 10 Community Leaders!

These are the community rock stars!

Announcing the Engage with the Community forum!

This forum is your space to connect, share, and grow!

Leaderboard >