web
You’re offline. This is a read only version of the page.
close
Skip to main content

Notifications

Announcements

Community site session details

Community site session details

Session Id :
Power Platform Community / Forums / Power Automate / Select Item from a lis...
Power Automate
Unanswered

Select Item from a list - Power Automate Desktop

(0) ShareShare
ReportReport
Posted on by 13

Comunidade HI,

Estou fazendo um robô que anexa documentos fiscais ao portal do fornecedor, e basicamente, chego a esta parte da imagem abaixo, onde preciso verificar o número do item autorizado para faturamento no pedido de compra, então preciso pressionar o botão "Editar" correspondente ao item à direita e, em seguida, marcar a caixa de seleção correspondente a esse item.

Exemplo: Na imagem abaixo, vamos supor que o Item autorizado para faturamento seja 0002, então preciso pressionar o botão Editar para esse item (eu o colori de vermelho) e, em seguida, marcar a caixa de seleção para esse item (eu o colori de azul)

Minha dificuldade é fazer com que o robô saiba que precisa editar o botão referente ao Item autorizado, neste caso 0002 e não 0001, e então marcar a caixa de seleção para o Item certo, neste caso 0002 e não 0001.

Alguém tem alguma ideia?

elgatomitico_1-1700510703254.png

I have the same question (0)
  • elgatomitico Profile Picture
    13 on at

Sorry it's in the wrong language. Please visit -->

https://powerusers.microsoft.com/t5/Power-Automate-Desktop/Select-Item-from-a-list/m-p/2465767#M33954

Under review

Thank you for your reply! To ensure a great experience for everyone, your content is awaiting approval by our Community Managers. Please check back later.

Helpful resources

Quick Links

Forum hierarchy changes are complete!

In our never-ending quest to improve we are simplifying the forum hierarchy…

Ajay Kumar Gannamaneni – Community Spotlight

We are honored to recognize Ajay Kumar Gannamaneni as our Community Spotlight for December…

Leaderboard > Power Automate

Michael E. Gernaey Profile Picture

Michael E. Gernaey 538 Super User 2025 Season 2

Tomac Profile Picture

Tomac 405 Moderator

abm abm Profile Picture

abm abm 252 Most Valuable Professional

Last 30 days Overall leaderboard