Power Pages User Group Norway
75 Members
Sign in with your Microsoft Power Platform Community account
If you don’t have a Community account, you can create one.
The objective of this group is to connect individuals who are curious about Microsoft Power Pages
Heartholme, Ulrikke Rocks Akerbæk, Ulrikke Akerbaek
Power Pages
Discussion
Join the group to participate in the discussion.
Microsofts dokumentasjon sier at for iOS-enheter vil PWA vises som thumbnails, men det er ikke min erfaring. Har også prøvd å implementere <link rel="apple-touch-icon" href="/apple-touch-icon.png"> som er anbefalt i forskjellige PWA/Apple-guider.
Hei dere,
Jeg har et problem som kanskje noen av dere har opplevd og forhåpentligvis løst. Jeg håper uansett at dere kan hjelpe meg med dette.
Jeg jobber med å lage en Power Page-side der jeg skal bruke skjemaer og lister for å samle inn data fra brukere. Siden skal være på engelsk, men dato- og tallformatet skal være skandinavisk. Det vil si datoformatet: dd.mm.åååå og at komma skal være desimalskilletegn, og evt. tusenvisseparator som mellomrom.
Jeg har klart å løse datoformatet ved å bruke en site-setting (DateTime/DateTimeFormat: dd.MM.åååå HH:mm), men jeg sliter med å få til komma som desimalskilletegn.
Er det mulig å løse dette uten å måtte endre språket til norsk og deretter oversette alt tilbake til engelsk? Finnes det en bedre løsning, eller er dette kanskje den enkleste metoden for å oppnå det jeg trenger?
Tusen takk på forhånd 😊
Hei!
Kan du si litt mer om hvordan du skal bruke datoene, og hvor formatutfordringen dukker opp? Antar at du skal samle inn dataene ved hjelp av skjema, og da bruker du sannsynligvis datovelgeren rett ut av boksen (=sette datokolonnen som dato i tabell i dataverse)?
I så fall antar jeg at du ønsker å vise datoer på nettsiden din i ulike formater. Dersom dette stemmer kan du for eksempel løse utfordringen med fetchxml og liquid. Her er en post der jeg leker med datovisninger på denne måten - mye mer enn akkurat det i dette innlegget, men kanskje det kan sette deg på sporet av noe?
For å kunne hjelpe deg videre trenger vi trolig litt mer detaljer på nøyaktig hvor du trenger å tilpasse datoformatene.
Ole E
Community Power Pla... Microsoft Employee on
Hello everyone,
I’m new to PowerBI, Power Automate, and ML and would love some expert advice. I’m a PM for a workstream within a program that contains 5 total workstreams (projects). I want to impress the management team and workstream leads by developing a robust dashboard that syncs up with our project plans. Currently, we use excel spreadsheets in one workbook and on OneDrive for collaboration and version control. However, I’m in the process of moving the excel spreadsheet plans into MS Project. Unfortunately, MS Project transition is not an option for me as it’s more of a mandate. The goal is to have less cooks in the kitchen making significant changes to project plan dates, milestones, etc., and limiting the people who make updates to just the PMs for each of the 5 workstreams.
Can anyone recommend a good dashboard that can connect to MS Project and read/scan the project plan data?
I want to simplify and automate the PM processes of following up on project plan line items that are past due or due by end of each month. I also want to generate reports and metrics for management at the click of a button with a summary of progress across all 5 workstreams or by individual workstreams with # initiatives, milestones, tasks, and/or sub-tasks that are past due, on track, delayed, potential delay, or complete.
I’m looking to create a “wow” factor here and really streamline the PM processes so I can focus on helping with actual delivery of output (setting up meetings, facilitating different initiatives, etc.).
Thank you!!! @Dashboards @powerbi @PowerAutomate PowerApps Project Management
lisaskoglund on
Hi!
We are looking into the possibility of using Power Pages for a Customer Community. Do any of you know of other companies who are already using it for this purpose - or are planning to? It would be great to see some examples of this 😊
@UlrikkeAkerbæk, do you know anyone in your network?
Any input would be much appreciated 😊
lisaskoglund on
Thanks, @UlrikkeAkerbæk
It would be really useful to look at the community template and discuss opportunities. I will send you a message with my contact details and availability.
Many thanks 😊
Ulrikke Akerbaek
101
on
Hello @lisaskoglund.
How exciting to learn that you are planning a Customer Community site. I do not know of anyone doing that in Norway at the moment. that being said, if you look at the Microsoft community site, it's very similar to the Power Pages Community Template - and I have a suspicion that it's built on Power Pages.
If you like we could set up a meeting and you can tell me more about the use case and requirements, and we can look at the Community Template together? Always happy to help.
Also - the Portallunsj we're having in May 10th will be a "Power Pages 101" session with Nick Doelman and we will get a demo on one of the Power Pages sites I am currently working on. Stay tuned and save the date 😉
Ulrikke Akerbaek
101
on
Hi @roxsbay - yeah! It took forever before, and during preview it took only minutes - not now it takes about an hour..
Group leaders
Members
Member
Member
Member
Member
Member
Member
Member
Member
Member
Member