web
You’re offline. This is a read only version of the page.
close
Skip to main content

Notifications

Announcements

Community site session details

Community site session details

Session Id :
Power Platform Community / Forums / Power Pages / バージョンアップを行ったらPower Aut...
Power Pages
Unanswered

バージョンアップを行ったらPower Automate エラーになりました。

(0) ShareShare
ReportReport
Posted on by
この環境を読み込めませんと記載があります。
この状況への対処方法を教えてください。
よろしくお願いいたします。
Categories:
I have the same question (0)
  • CU12120254-0 Profile Picture
    2 on at
    同じ状況になった者です。
    (おそらくバージョンアップの影響だと思われます)
     
    試行錯誤の中、OneDriveの中の以下のフォルダ
    C:\Users\(ユーザ名)\OneDrive\アプリ\Power Automate Desktop For Windows
    にある、****.cnt ファイルを削除したところ、
    エラーが解消されました。
    上記フォルダを丸々ローカルにバックアップをとっておき、
    中のファイルを全部消してしまってもよいかもしれません。
    エラーが解消されてから、cntファイル以外のファイルを戻しても
    ちゃんと認識してくれました。
     
     
    I'm in the same situation.
    (Probably due to the version upgrade)
     
    Through trial and error, I deleted the ****.cnt file in the following folder in OneDrive:
    C:\Users\(username)\OneDrive\Apps\Power Automate Desktop For Windows
    The error was resolved when I deleted it.
    Make a local backup of the above folder and
    You may want to delete all the files in it.
    After the error was resolved, I put back files other than the cnt file
    It was recognized properly.
     
     

Under review

Thank you for your reply! To ensure a great experience for everyone, your content is awaiting approval by our Community Managers. Please check back later.

Helpful resources

Quick Links

Forum hierarchy changes are complete!

In our never-ending quest to improve we are simplifying the forum hierarchy…

Ajay Kumar Gannamaneni – Community Spotlight

We are honored to recognize Ajay Kumar Gannamaneni as our Community Spotlight for December…

Leaderboard > Power Pages

#1
Jerry-IN Profile Picture

Jerry-IN 71

#2
Fubar Profile Picture

Fubar 62 Super User 2025 Season 2

#3
sannavajjala87 Profile Picture

sannavajjala87 31

Last 30 days Overall leaderboard